Nakupujte varno in udobno. Kot naš uporabnik imate vpogled tudi v status naročila. Postopek je enostaven, potrebujemo le vaš elektronski naslov in nekaj podatkov.
RegistracijaV tokratnem članku smo se osredotočili na to, kako pomembna je za prodajalno sladoleda njena lokacija. Podali pa bomo tudi nekaj predlogov, kako lahko z različno, dodatno ponudbo poskrbite za boljšo prodajo in številne obiskovalce, ki si zaželijo še kaj drugega kot samo sladoled. Pred tem smo pisali o tem, kako kreirati in prodajati popolnoma nove sladice.
Seveda v mislih nimamo geografske lokacije (npr. prodaje sladoleda v gorah ali na morju), ampak bolj mikrolokacijo. Katere so torej tiste značilnosti, ki so v nekem mestu ali pa npr. delu mesta, ključne za to, da posel uspe - ali pa ne.
Seveda je lokacija sladoledarne zelo pomembna, vseeno pa ta ni edini faktor, kateri je pomemben za dober sladoledni posel. Podobno, kot pri vsaki podjetniški ideji, se bodo tudi pri prodaji sladoleda prej ali slej v vaši bližnji okolici pojavili konkurenti. Vseeno pa obstaja nekaj zakonitosti, katere velja uporabljati kot smerokaz pri ugotavljanju dobre lokacije za prodajalno sladoleda.
Kasneje pa lahko to znanje in izkušnje pretopite v prilagajanje ponudbe in odgovor na prihod konkurence.
Razmislite o bližini glavnega "magneta", ki bi k (ali vsaj v bližino) vaši prodajni točki dovažal glavni tok obiskovalcev.
Gre lahko za otroško igrišče ali večji nakupovalni center. To je lahko tudi turistična atrakcija, znamenitost ali druga zelo obiskana točka.
Seveda lahko magnet za obiskovalce predstavlja tudi že utečene gostinska dejavnost ali vzpostavljena prodaja drugih izdelkov - na ta način bo prodaja sladoleda dosegla nov del obiskovalcev.
Definicija frekvence obiskovalcev je definitivno med glavnimi atributi. Večja kot je frekvenca obiskovalcev, več sladoleda lahko prodate.
Najenostavneje je pregledati tiste prodajne lokacije, ki se križajo s čimbolj prometnimi potmi - lahko z dostopom peš con ali pa celo z dostopom do parkirišč ali cestnih površin.
Seveda velja omeniti, da ste bolj pozorni na frekvenco obiska v spomladanskih in poletnih mesecih, še posebej če računate na sezonsko prodajo sladoleda.
Dostopnost lokacije igra veliko vlogo pri prodaji sladoleda. Lahko se odločite za gostinski lokal v nakupovalnem centru ali pa v strogem centru mesta - tu bo vaša prednost predvsem ta, da boste na voljo obiskovalcem, ki hodijo ali se kako drugače premikajo počasneje (uporaba koles, skirojev, rolerjev), njihova frekvenca pa je večja.
Na drugačen način lahko delujete kot prodajalna sladoleda ob prometni cesti, ob kateri je dovolj veliko parkirišče, kjer lahko vozniki ustavijo, naročijo sladoled in se ohladijo ali pa z njim odpeljejo domov.
Če pa lahko združite oba dostopa - torej peš in za motorna vozila - pa je to še toliko bolje za vas!
Pri tem ne pozabite, da je tudi občinam v interesu, da se v "mestu" dogaja, tako da bodite proaktivni in predlagajte spremembe tudi na tem nivoju - na ta način ne boste le opazovalec ampak postanete aktivni član svoje skupnosti. Gotovo veste za različne točke, kjer bi lahko obogatena turistična ponudba povečala obiskanost ali pa zadostila potrebam po povpraševanju.
Sladoled lahko prodajate na (vsaj) dva načina - lahko ga ponudite gostu za s seboj ali za domov, druga možnost pa je, da ga gost zaužije v vašem lokalu - v notranjosti ali pa na letnem vrtu.
Če boste sladoled ponudili za domov ne pozabite na različne akcije, ko se obiskovalci radi odpravljajo domov (npr. "happy hour"), na letni vrt pa lahko povabite goste s posebej za to dizajniranimi sladolednimi kupami v posebnih skledah oziroma kozarcih.
Ne bojte se vprašati ostalih prodajalcev sladoleda o njihovih izkušnjah, predlogih ali pripombah.
Seveda predlagamo, da obiščete nekoga, ki mu zaupate.
Poleg tega se lahko za določene detajle obrnete tudi na nas, saj smo vsakodnevno v stiku s prodajalci sladoleda in vemo s kakšnimi težavami se srečujejo.
Število odtokov in razvodov vodovodnih inštalacij, tipi električnih vtičnic in podobno morajo biti prisotni na določenih višinah, prostori ne smejo biti premajhni... ipd. Z veseljem se odzovemo in poskušamo najti rešitev.
Seveda se lahko na odprtje sladoledarne pripravite še veliko prej. Bolje kot boste naredili domačo nalogo, večja je verjetnost, da boste s tem uspeli oziroma manjša, da boste brcnili v temo.
Novodobni termin "growth-hacking" velja za "umetnost" serviranja podjetniške ideje ali izdelka čim širši publiki z namenom pridobivanja čimhitrejših povratnih informacij. Te so nato uporabljene za iteriranje oziroma "prilagajanje" produkta ali storitve do te mere, da doseže največjo profitabilnost oziroma najvišjo prodajno ceno.
Pri prodaji sladoleda gre v veliki meri za prodajo fizičnega izdelka v fizični trgovini, kjer pa moramo vplive okolja oceniti pred samo investicijo.
Pri fizičnih trgovinah je stvar malenkost drugačna, vseeno pa lahko z predhodnimi intervjuji, anketami in ostalimi preverjanju določite:
na kakšen način se boste ločili od konkurence,
katere lastnosti imajo kupci radi in česa ne potrebujejo,
spoznate navade kupcev in temu prilagodite vašo ponudbo.
Konkurenco v vaši okolici lahko ocenite na več načinov:
z obiskom nekajkrat na mesec in ob različnih urah lahko približno presodite o kakšnem prometu je govora,
z obiskom tudi preverite ponudbo sladoledov, dodatno ponudbo, iz vprašanj obiskovalcev pa lahko dobite informacije kaj v obstoječi ponudbi manjka ali bi bilo zaželeno.
Na ta način lahko najdete svojo "nišo" in indice s katerimi bi se lahko ključno razlikovali od obstoječe ponudbe v vašem kraju ali celo v isti ulici.
Izpostavitev ponudbe je tema, katere večina podjetnikov ne jemlje resno, ker menijo, da se bodo s tem "ven metali", se "bahali" ali kako drugače skušali prikazati, da so na trgu.
Dejstvo je, da če tega ne boste storili, ne boste izstopali - to pa je ravno tisto, kar potrebujete, da se bodo ljudje raje odločili za vas.
Predlagamo vam nekaj načinov, s pomočjo katerih boste lahko poskrbeli za preproste, predvsem pa brezplačni in interesanten "buzz" s katerim lahko dvigate temperaturo dokler ne pride do otvoritve vašega novega prodajnega objekta:
socialna omrežja,
lokalne radijske postaje in ostali tipi medijev,
nagradne igre (s simboličnimi a efektivno izbranimi nagradami),
sodelovanje z ostalimi ponudniki v vašem okolju.
Predvsem zadnja točka je zelo pomembna, saj lahko izkoristite prepoznavnost ostalih tržnih znamk, s katerimi nato izstrelite vašo ponudbo ob otvoritvi. Pri tem lahko uporabite izredno kreativno razmišljanje, nekaj primerov dodajamo spodaj.
Npr. kmetije so odličen vir svežega sezonskega sadja, ki ga lahko uporabite pri izdelavi sladoleda. Lokalni frizerki prinesite kartončke za brezplačno kepico, ki jih razdeli svojim strankam po opravljeni storitvi. Ponudite sladoled v vaflju - z lokalno marmelado. Poskusite svoj sladoled vkomponirati v ponudbo ostalih restavracij, slaščičarn in ostalih gostinskih lokalov.
Pri tem boste poleg dragocenega nabiranja izkušenj, treniranja pogajalskih veščin strenirali tudi znameniti rek - da vseh jajc ni dobro imeti v eni košari. Poleg tega boste zaradi tega postali bolj odprti, inovativni in sposobnejši hitrejšega odločanja, ki je v zadnjem času postalo odločilnega pomena za vodenje lastnega posla.
Po slavnostnem odprtju se prodaja sladoleda šele zares začne.
Kupci bodo hitro presodili kako se (ali pa se ne) ločite od ostalih ponudnikov v okolici. Vedite tudi, da so gostje različni - nekaj jih ne bo želelo spreminjati navad, nekatere boste navdušili, druge žal ne.
Prodaja sladoleda je podobna vsakemu drugemu poslu ali navadah - najtežje se je spremeniti in dopustiti, da spremembe dosežejo svoj učinek - navada je namreč železna srajca.
Vseeno pa je dobro vedeti tudi, da se določenih stvari, katere se dobro utečejo in same po sebi delujejo dobro, ne spreminja.
Ravno zato je potrebno najti ravnotežje med stalno in spremenljivo ponudbo. O tem največ izveste za prodajnim pultom ter po koncu delavnika. Sladoledna vitrina na koncu dneva je odličen pokazatelj, kateri sladoledni okusi so večni, kateri pa niso bili tako uspešni. Tudi s pogovori s kupci lahko izveste veliko odličnih informacij - npr. o tem, zakaj je čokolada pri sosedu boljša, zakaj se limonin sladoled tako topi in kdaj bo na voljo granita.
S pridobivanjem "sladolednih kilometrov" pa boste dobili najboljši občutek - ali je stojalo za kornete bolje postaviti na levo ali desno stran sladoledne vitrine bo znal bistveno bolje presoditi nekdo, ki to dela vsakodnevno.
Poleg tega pa bodite pozorni tudi na gostinske lokale in priložnosti za sodelovanje v vaši okolici. Mogoče boste začutili, da je spomladi ali jeseni bolje odpreti drugo prodajno mesto, kot pa seliti celotno proizvodnjo. Morda se število gostov v poletnih mesecih zaradi dopustov tako zmanjša - da si takrat lahko privoščite oddih tudi vi? Oziroma je to znak, da poiščete novo, še boljšo lokacijo za drugo leto.
Seveda je lokacija prodajalna sladoleda zelo pomembna, hkrati pa se morate dobro pozicionirati na trgu, o tem pa rečemo kakšno več ob kakšni drugi priložnosti.
Glavno je, da vam ne zmanjka poguma in zanosa!
Nikdar ne bi pomislili, da je v sladolednem poslu tako zanimivo, kajne?